Innovatorium Łukasiewicza 2023

2 dni wypełnione panelami, dyskusjami i wystąpieniami, w których wzięło udział ponad 1200 osób ze świata nauki oraz biznesu. Innovatorium Łukasiewicza ma na celu połączyć przedstawicieli obu dziedzin, którzy poprzez budowanie zespołów docelowo będą realizować wielomilionowe projekty badawcze. Event został zorganizowany kompleksowo przez event-factory.

Innovatorium Łukasiewicza

Making of


więcej o tym projekcie

Innovatorium Łukasiewicza to największe wydarzenie poświęcone B+R w Polsce. Jego celem jest tworzenie platformy wymiany wiedzy i dyskusji przedsiębiorców z naukowcami. Wynikiem ich współpracy docelowo mają być innowacyjne projekty, rozwiązania lub udoskonalenia w projektach badawczych. Już po raz trzeci mieliśmy okazję organizować wydarzenie wspólnie z Siecią Badawczą Łukasiewicz. Przez 2 dni w Poznań Congress Center na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich uczestnicy brali udział w wystąpieniach, dyskusjach, roundtables, które mają w przyszłości przybliżyć ich do wspólnych działań. W wydarzeniu wzięli udział prezesi i dyrektorzy takich firm jak Grupa Azoty, PKP, PKN Orlen, mBank, GE Aerospace, EIT Health czy SoFoLED. Tematem przewodnim tegorocznej edycji było finansowanie innowacji i model prowadzenia działań B+R, a także mikroelektronika, transport (zwłaszcza rozwój kolei), nowe technologie energetyczne i zielona transformacja. Gościem specjalnym wydarzenia była legenda polskiego wojska - gen. Roman Polko, dowódca Jednostki Wojskowej GROM w latach 2000-2004 oraz w roku 2006.

Wydarzenie było podzielone na 3 strefy: Arenę prezentacji - odbywającą się w 4 salach konferencyjnych, Aleję ekspercką oraz Aleję partnerów znajdującą się na blisko 800m2 przestrzeni wystawienniczej. Do naszych zadań należała koordynacja działań związanych ze wszystkimi strefami. W tym roku testowaliśmy nowe rozwiązanie - prowadzenia spotkania w stylu „silent disco”, gdzie publiczność została wyposażona w słuchawki. Z opinii osób biorących udział w konferencji taki sposób przekazu pozwala wykorzystać przestrzeń wspólną jako miejsce wystąpienia, skupić się odbiorcom na przekazie oraz zapobiec efektowi „pustej sali” przy małej frekwencji.