Nietypowa promocja Tymbarku

Gra miejska pod kryptonimem Operacja Kapsel odbywała się na ulicach Krakowa.
Event-factory Kraków zajmuje się zarówno organizacją i produkcją tego typu eventów, począwszy od opracowania scenariusza, a na kompleksowej obsłudze i realizacji skończywszy.

Advergaming to nowatorskie techniki marketingowe polegające na tworzeniu gier na potrzeby promocji marki z wykorzystaniem sieci www. Tym razem na potrzeby interaktywnej kampanii promocyjnej realizowanej przez agencję Click5 dla firmy Tymbark, agencja event-factory
zorganizowała finałową rozgrywkę w świecie rzeczywistym. Gra miejska rozgrywana pod kryptonimem Operacja Kapsel odbywała się na ulicach Krakowa. Zadaniem finałowej 30-stki było udaremnienie ucieczki szpiegom SFC z historycznym kapslem z 1936 roku skradzionym z Muzeum w Tymbarku. Dla zwycięzcy firma Tymbark ufundowała wyjątkową nagrodę – samochód Mini One.

Gry miejskie, czyli tzw. urban games, to wbrew pozorom dość wiekowa rozrywka, bo według źródeł historycznych jej pierwowzorem była rozgrywająca się na amerykańskich ulicach Ringolevio w czasach Wielkiego Kryzysu. Największy rozwój gier miejskich przypada na lata 60 i 70 ubiegłego stulecia. Był to okres największej świetności nurtu zwanego ManHunt. Kolejnym krokiem rozwoju gier tego typu było połączenie świata wirtualnego oraz rzeczywistego i tworzenie scenariuszy integrujących te dwie przestrzenie. Pierwszym tego typu projektem była gra Deadnot, która rozgrywała się zarówno w sieci, jak i w realu na ulicach San Francisco.
Na gruncie polskim pierwszą tego typu realizacją była słynna Nokia Game a potem gry miejskie realizowane w ramach projektu Inwazja Mocy przez Radio RMF FM.

W chwili obecnej w niektórych miastach w Polsce rozwijają się we współpracy z samorządami lokalnymi gry miejskie, które stanowią rozszerzenie klasycznej oferty turystycznej miast oraz połączenie klasycznych form turystyki eventowej z turystyką interaktywną. Event-factory Kraków zajmuje się zarówno organizacją i produkcją tego typu eventów, począwszy od opracowania scenariusza, a na kompleksowej obsłudze i realizacji skończywszy. Gry miejskie jak również produkcja i obsługa imprez masowych to usługi event-factory cieszące się coraz większą popularnością wśród klientów zarówno korporacyjnych, jak i jednostek samorządowych.